Forhandlerannoncer for BMW

Opgave: Udvikle et annoncekoncept, hvor BMW bilerne blev positioneret med de rigtige budskaber, som både kunne brande den enkelte bilmodel, BMW mærket og Jan Nygaard A/S.

Løsning: Helsides annoncer for BMW 1-serie, 3-serie og 5-serie med en helt særlig Jan Nygaard stil, der både positionerede de enkelte modeller, BMW og Jan Nygaard med priser og finansiering.

Hjemmeside tekst til Super Dæk Service

Opgave: At skrive alle tekster til Super Dæk Services hjemmeside. Teksten skulle være informativ, men samtidig kort, præcis og give den viden videre om biler og dæk, som SDS har.

Løsning: Teksterne forklarer kort og sælgende, hvorfor man f.eks. skal få serviceret sin bil på en pædagogisk og jordnær måde. De relevante sider forklarer også, hvorfor man skal skifte til vinterdæk og hvorfor man ikke behøver et autoriseret værksted til at vedligehold og reparere sin bil.

Direct mail for EFG Bondo kontormøbler

Opgave: EFG Bondo er begyndt at indrette gymnasier og handelsskoler. EFG Bondo sælgerne har brug for et værktøj, der kan vise rektorerne, at de har den viden og de kompetencer, der skal til.

Løsning: Rektorerne fik en karakterbog, så de kunne give skolen karakterer for indretning, lyd, lys og trivsel. Karakterbogen Åbnede døren for et møde, hvor en leave behind folder viste to cases.

Breve for AudioNova

Opgave: Skabe en kommunikationsform, der fænger og fanger en målgruppe, som normalt ikke interesserer sig for reklame. De typiske brugere af høreapparater er +55 år, så det kræver tid, lyst og flid at sætte sig ind i målgruppens ønsker og behov.

Løsning: Skræddersyede breve, der tager udgangspunkt i målgruppens behov for at få nyt høreapparat eller udskifte det gamle. Brevene skal gøre læseren interesseret i at komme ind til AudioNova og teste de nyeste høreapparater. Det kræver indsigt i den nyeste teknologi og evnen til at gøre det let at forstå teknologiens fordele.

Al skriftlig kommunikation til Energy Nordic

Opgave: Energy Nordic skulle som nystiftet dansk energiselskab i Spanien have udarbejdet al tekst til alt fra: website med profiltekst til salgsbudskaber, tekst til deres mission og vision samt kundebreve, sælgerpræsentationer og pressemeddelelse.

Løsning: Alle tekster i tæt samarbejde med ledelsen med afsæt i selskabets vision, DNA, ønsker og kompetencer, som skaber et troværdigt og kompetent energiselskab, der revolutionerer energimarkedet i Spanien og skaffer kunder i butikken.

Imageannoncer for IHI rejseforsikring

Opgave: Positionere Premium forsikringer til danskere, der arbejder i udlandet. Budskaberne i annoncerne skulle få expatriates til at overveje forsikringen, som dækker over hele verden.

Løsning: Elegante sort/hvide annoncer, hvor tekst og billede var afdæmpet og fuld af stemning og med en nøgtern konstatering af, at IHI ved, hvordan det er at arbejde og leve i udlandet.

Nyhedsbrev for Super Dæk Service

Opgave: Super Dæk Service Ønsker at opprioritere et nyhedsbrev til kunderne, hvor man uddanner og opdrager folk til altid at have de rigtige dæk, der passer til Årstiden og ens kørselsmønster.

Løsning: Nyhedsbrev hvor tone og stil er enkel og overskuelig med brugbare informationer, der illustrerer vigtigheden af at være opmærksom på bilens signaler, årstidens vind og vejr og tilbud.

Lexus bilannoncer og brochure

Opgave: Versionering af Lexus CT200H fra højtflyvende engelske tekster til en mere afdæmpet dansk stil, der passer til den danske mentalitet – og som samtidig er interessant og inspirerende.

Løsning: Tekster som med præcise overskrifter og troværdige løfter var med til at positionere CT200H som bilen til dem, som Ønsker en luksuriøs og gennemført bil, der også er miljøvenlig.

To film om Økologiske landmænd til arla.dk

Opgave: Arla Harmonie ønskede en troværdig film om en økologisk landmand. Han skulle vise, hvad det vil sige at være økologisk landmand og aflive romantiske forestillinger om Økologisk drift.

Løsning: Vi skød to dokumentarfilm. Jeg interviewede, skrev manus og var instruktør på de to lowbudget film. I dag tre år efter ligger de stadig på arla.dk. (De to film kan sendes ved henvendelse til Torben Roneklint tlf. 2670 5070).

Fire internet film om Økologi til arla.dk

Opgave: Arla Harmonie ønskede at fortælle økologiens historie i fire små internetfilm. Lavbudget filmene skulle på en letforståelig, pædagogisk og spiselig måde fortælle om moderne økologiske landbrug.

Løsning: De fire lavbudget internetfilm blev produceret på mindre end en måned og fortalte om økologiens historie, økologiske landbrug, mejerier, produkter og hvordan Arla udvikler nye økologiske produkter. (De fire film kan sendes ved henvendelse til Torben Roneklint tlf. 2670 5070).

Lærings og kommunikationsprojekt hos Maersk Line

Opgave: At lave læringsprogrammer, som kan træne marketingfolk hos Mærsk verden rundt i at klæde sælgerne bedre på til at praktisere soft selling til potentielle kunder. Opgaven er på engelsk.

Løsning: Online koncept hvor marketingfolkene lærer at indhente og bearbejde data, som sælgerne kan bruge til at kontakte nye kunder på nye områder og argumentere rigtigt for Maersk.

RING PÅTELEFON 2670 5070 FOR ET UFORPLIGTENDE MØDE.